با توجه به نوسانات بازار، برای اطمینان از قیمت نهایی محصول، با کارشناسان نیتا تجهیز در تماس باشید.

سبد خرید
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

حساب کاربری

یا

91009023021

با ما در تماس باشید

بازار آشفته LNG

زمان مطالعه5 دقیقه

تاریخ انتشار : 11 دی 1348تعداد بازدید : 59نویسنده : دسته بندی : Economic Steel News
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

بازار آشفته LNG

پایگاه خبری فولاد ایران– آخرین حامل LNG در فوریه از تنگه باب المندب در سواحل یمن عبور کرد. از آن ماه، هیچ تردد LNG از طریق نقطه ای که زمانی معبر مهم آن بود، وجود نداشته است، زیرا کشتی‌ها به اطراف آفریقا منحرف می‌شوند یا به طور کامل مقصد را تغییر می‌دهند.
به گزارش 
فولاد ایران، هنگامی که حملات حوثی ها به کشتی هایی که از دریای سرخ عبور می کردند باعث تغییر مسیر تجارت دریایی در این منطقه شد، بسیاری از تحلیلگران تلاش کردند اهمیت این رویدادها را بسنجند. به نظر می‌رسد که اکثریت موافق بودند که تغییر مسیر حمل‌ و نقل دریایی باعث گران ‌تر شدن کالاها و کندتر شدن تحویل می‌شود. ال ان جی نیز از این قاعده مستثنی نبود، زیرا رسانه های تحلیلی به دلیل مسیرهای طولانی تر و پتانسیل تکه تکه شدن بازار، به کاهش عرضه حامل های LNG اشاره می کنند.
این چندپارگی یک واقعیت است. گاز طبیعی مایع قطر در حال حاضر بیشتر به آسیا می رود و ال ان جی روسیه به اروپا و LNG ایالات متحده به هر دو، اما اکنون برخی از پیش بینی ها هشدار می دهند که قطع عرضه در هر نقطه ممکن است بازار را شدیدتر از قبل از فوریه تحت تأثیر قرار دهد.
مؤسسه مطالعات انرژی آکسفورد در تحلیلی اعلام کرد که انحراف کشتی‌ های دریای سرخ باعث می‌شود اروپا بیشتر به LNG ایالات متحده متکی شود زیرا حمل LNG قطر به آنجا دشوارتر می‌شود، در حالی که همان LNG قطر بیشتر به آسیا می‌رود.
بلومبرگ این هفته داده های حمل و نقل را گزارش داد که نشان می دهد صادرات LNG قطر به کشورهای آسیایی در سال جاری به بالاترین میزان از سال 2017 رسیده است در حالی که روسیه محموله LNG خود را به اروپا افزایش داده است، علیرغم تهدید اتحادیه اروپا مبنی بر تحریم ها و ممنوعیت واردات آن. با این حال، این گزارش همچنین هشداری را به صدا در آورد که اگر قطعی تولید در هر یک از کشورهای تولیدکننده اصلی رخ دهد، جبران آن توسط تولیدکننده دیگری سخت‌ تر از قبل از فوریه خواهد بود.
این بدان معناست که ال‌ان‌جی جهانی شکننده‌تر از قبل شده است و در صورت تغییر در تعادل بین عرضه و تقاضا، احتمال افزایش قیمت ‌ها بیشتر است. قطعی اخیر در کارخانه فری پورت LNG، که منجر به افزایش قیمت LNG ایالات متحده شد، نمونه خوبی از این موضوع بود. اکنون، پروژه Gorgon LNG در استرالیا است که به دلیل نقص مکانیکی به حالت تعلیق درآمده و قیمت‌ها بار دیگر افزایش یافته است، زیرا این قطعی با افزایش تقاضای فصلی در آسیا همزمان شده است.
به گفته بلومبرگ، راه حل در چنین شرایطی شامل مبادله محموله است، به طوری که تولیدکنندگان آمریکایی LNG خود را به اروپا می فرستند و محموله های احتمالاً خاورمیانه ای دیگر را برای مشتریان خود در آسیا خریداری می کنند تا به تعهدات قراردادی خود عمل کنند. به نظر می رسد این امر عادی جدید برای صادرات LNG باشد، زیرا به نظر نمی رسد حوثی ها تیراندازی به کشتی ها را در دریای سرخ متوقف کنند.
بلومبرگ اظهار می کند که این ممکن است نیاز به مبادله محموله بسیار بیشتری داشته باشد و به نوبه خود ممکن است منجر به افزایش قیمت شود.
به گفته پتروچاینا، چین، بزرگترین خریدار LNG جهان، ممکن است شاهد یک سال رکورد دیگر برای واردات باشد. شرکت بزرگ انرژی دولتی افزایش سالانه واردات را بین 9 تا 12 درصد پیش بینی کرده است. چین تنها در سه ماهه اول 20 میلیون تن سوخت فوق سرد وارد کرده است.
در همین حال، تحریم‌های اتحادیه اروپا که صنعت LNG روسیه را هدف قرار می‌دهد، می‌تواند با سخت‌تر کردن ارسال محموله‌های نواتک به آسیا، عرضه را مختل کند. به گفته تحلیلگرانی که بلومبرگ به آنها اشاره کرده است، این به معنای ماندن بیشتر LNG روسیه در اروپا در یک پیچ نسبتا طعنه آمیز است و کمتر به هند و چین می رود – مگر اینکه نواتک مبادلات بیشتری انجام دهد.
با این حال، تحریم‌های اتحادیه اروپا بر ال‌ان‌جی روسیه بر بازرگانان بین‌المللی ال‌ان‌جی مانند شل، توتال انرژیز و نهاد دولتی جدید آلمانی Securing Energy for Europe GmbH نیز تأثیر می‌گذارد، که اگر محموله‌های روسی برای خرید مشکل‌ساز شوند، باید عرضه جایگزینی برای مشتریان غیراروپایی خود پیدا کنند.
دریای سرخ نیز برای حمل و نقل LNG در آینده قابل مشاهده بسته خواهد ماند. بنابراین، به نظر می‌رسد که بازار LNG حداقل برای چند ماه دیگر یا حتی بیشتر در صورتی که جنگ اسرائیل و حماس فراتر از سال 2024 ادامه یابد، در وضعیت متشنج فعلی خود باقی خواهد ماند. امنیت عرضه نیز ممکن است برای بازارهای کلیدی واردات کمی چالش برانگیزتر شود. در این شرایط، تنها چیزی که برای ایجاد اختلال در بازار لازم است، قطعی تولید است که به نظر می رسد در پروژه های بزرگ LNG بسیار مکرر است.

این مطلب را از دست ندهید....  رشد جزیی بازار بیلت چین


منبع: Oilprice

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول