چالش های غول‌های خودروسازی در مواجهه با حقایق سخت انتقال خودروهای الکتریکی

پایگاه خبری فولاد ایران- غول‌های خودروسازی اروپایی با طوفانی کامل از چالش‌ها، از جمله کمبود مدل‌های مقرون‌به‌صرفه، عرضه کندتر از حد انتظار نقاط شارژ و تأثیر بالقوه تعرفه‌های اروپایی بر خودروهای الکتریکی ساخت چین، در مسیر برقی‌سازی کامل دست و پنجه نرم می‌کنند.
شرکت ولوو روز چهارشنبه اعلام کرد که برنامه‌ای که به شدت تبلیغ می‌شود را برای فروش فقط خودروهای برقی تا سال 2030 کنار گذاشته است و دلیل آن این است که باید در شرایط تغییر بازار، «عمل‌گرا و انعطاف‌پذیر» عمل کند.
این خودروساز سوئدی گفت که اکنون قصد دارد تا سال 2030 بین 90 تا 100 درصد از فروش خودروهای خود را مدل‌های کاملاً الکتریکی یا پلاگین هیبریدی تشکیل دهد، اکنون این رقم را به 10 درصد کاهش داده است.
گروه مرسدس بنز نیز برنامه‌های خود را برای به تعویق انداختن اهداف قبلی برای توقف تدریجی فروش خودروهای موتور احتراق داخلی در اروپا اعلام کرده‌اند. بسیاری از تولیدکنندگان آشکارا فرآیند تأخیر انداختن اهداف برقی سازی را طی می‌کنند.
به گزارش فولاد ایران، هفته گذشته ولوو کارز با اعلام طرح تجدیدنظر شده خودروهای برقی خود، تعدادی از چالش‌های پیش روی صنعت خودروسازی را مطرح کرد.
این خودروساز اعلام کرد که اجرای زیرساخت های شارژ کندتر از حد انتظار، حذف مشوق های دولتی در برخی بازارها و عدم اطمینان بیشتر ناشی از تعرفه های اخیر بر خودروهای برقی در بازارهای مختلف رخ داده است.
ولوو کارز گفت که این ‌ها نشان می‌دهد که همچنان نیاز به «سیاست‌های قوی‌تر و باثبات‌تر دولت» برای حمایت از انتقال از سوخت‌های فسیلی وجود دارد.


منبع: CNBC

 

مدیریت سایت
ارسال دیدگاه