نفت و گاز هستند تا بمانند

نفت و گاز هستند تا بمانند

پایگاه خبری فولاد ایران- انتقال انرژی در چند ماه گذشته نشانه هایی از کاهش شتاب را نشان می دهد. فروش خودروهای الکتریکی کند می‌شود، ظرفیت‌های باد و خورشیدی به اندازه کافی افزایش نمی‌یابد، و برق به جای ارزان‌تر شدن، گرانتر می‌شود.
بر اساس آخرین چشم انداز انرژی BP، علیرغم فشار بر نفت و گاز، اینها برای مدت طولانی باقی خواهند ماند و تقاضای آن حتی پس از رسیدن به اوج کاهش نمی یابد.
آخرین بررسی آماری سوپر ماژور که می گوید رشد تقاضا در سال 2019 به اوج خود رسیده است، بسیار اشتباه بود. در واقع، تقاضای نفت پس از پایان قرنطینه های همه گیر افزایش یافت تا به بالاترین حد خود برسد.
اکنون، بریتیش پترولیوم اشاره می کند که طی پنج سال گذشته، تقاضای نفت از سال 2019 به طور متوسط نیم میلیون بشکه در روز رشد کرده است، اما با کاهش تقاضا طی چند دهه آینده، این روند در حال پایان است. اکنون انتظار می رود که جهان همچنان در سال 2035، 97.8 میلیون بشکه در روز نفت مصرف کند که کاهش نسبتاً جزئی نسبت به نرخ فعلی مصرف که حدود 100 میلیون بشکه در روز است، خواهد بود.
به عبارت دیگر، بریتیش پترولیوم اذعان می‌کند که وابستگی تمدن بشری به هیدروکربن‌ها به سادگی با پذیرفتن منابع انرژی جایگزین از بین نخواهد رفت. علاوه بر این، تقاضای انرژی اولیه هنوز در مسیر صعودی قرار دارد و هیدروکربن‌ها منابع انرژی برای پاسخگویی به بسیاری از آن‌ها خواهند بود تا زمانی که به انرژی کمتری نیاز داشته باشیم.
به گزارش فولاد ایران، این تقاضای انرژی است که کلید موفقیت انتقال به منابع انرژی است. کشورهای در حال توسعه تقاضای کلی جهانی نفت را افزایش می دهند در حالی که کشورهای توسعه یافته سعی می کنند کمتر از آن مصرف کنند. به همین دلیل است که BP تداوم تسلط نفت و گاز را در درازمدت پیش‌بینی کرده است که این کاهش عمدتاً نتیجه بهبود بهره‌وری انرژی بر اساس چشم‌اندازش است. جالب توجه است که بر اساس سناریوی مسیر فعلی، تقاضای نفت قوی علیرغم افزایش دو برابری استقرار باد و خورشید تا سال 2050 باقی می ماند.
این نشان می‌دهد که خط سیر فعلی سیاست‌های انرژی، که شاهد افزایش واقعی در استقرار بادی و خورشیدی، فروش خودروهای برقی و انواع دیگر فعالیت‌های مرتبط با انتقال بوده است، به‌طور ناامیدکننده‌ای از اهداف طرح صفر خالص عقب می‌ماند. این چیزی است که بسیاری از حامیان انتقال نسبت به آن هشدار داده اند. اگر قرار است انتقال به صفر خالص اتفاق بیفتد، جهان باید سریع‌تر، سخت‌تر و حتی با فوریت‌تر حرکت کند.


منبع: Oilprice

مدیریت سایت
ارسال دیدگاه