پولشویی با ارزهای دیجیتال

پولشویی با ارزهای دیجیتال

پایگاه خبری فولاد ایران– طبق گزارش Chainalysis، پولشویی ها به طور فزاینده ای از ارزهای رمزنگاری شده برای پنهان کردن منشاء و جربان وجوهی که به طور غیرقانونی به دست آمده اند، استفاده می کنند.
این گزارش که روندها و روش‌های جدیدتر پولشویی را مورد بررسی قرار داد، گفت که رمزارز برای جرائم خارج از زنجیره مالی مانند قاچاق مواد مخدر و کلاهبرداری استفاده می‌شود.
به گفته LSEG، این در حالی است که ارزش بزرگترین ارز دیجیتال جهان، بیت کوین، در سال جاری تا کنون نزدیک به 55 درصد جهش داشته است.
به گزارش فولاد ایران، پولشویی ها از روش های مختلفی مانند میکسرهای رمزنگاری، پل های زنجیره ای متقاطع و “هپ” بین کیف پول ها برای پنهان کردن جریان وجوه استفاده می کنند.
کریپتو میکسرها شامل مخلوط کردن کریپتو از منابع مختلف می‌شود تا تشخیص منشأ و مالکیت آنها را دشوار کند. داده های Chainalysis نشان می دهد که از سال 2019، تقریباً 100 میلیارد دلار وجوه از کیف پول های غیرقانونی شناخته شده است. بالاترین مقدار شناسایی شده 30 میلیارد دلار در سال 2022 بود.
به لطف شفافیت بلاک چین، در مقایسه با سیستم های مالی سنتی، می توان رمزارز شویی را با دقت و سرعت بالاتری ردیابی و تجزیه و تحلیل کرد.
شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین گفت: «با افزایش پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال و کاهش موانع ورود، انتظار دارد که این نوع پولشویی ها بیشتر شود، زیرا بازیگران غیرقانونی فناوری های جدید را برای اهداف خود انتخاب می کنند.»


منبع: CNBC

مدیریت سایت
ارسال دیدگاه