حرکت بانک مرکزی چین برای رسیدگی به جنون اوراق قرضه

حرکت بانک مرکزی چین برای رسیدگی به جنون اوراق قرضه

پایگاه خبری فولاد ایران- بانک مرکزی چین قصد دارد مستقیماً در بازارهای اوراق قرضه مداخله کند که نشانه‌ای از ناراحتی فزاینده مقامات از افزایشی است که هزینه‌های استقراض را به پایین‌ترین سطح در دو دهه اخیر رسانده است. بانک خلق چین روز دوشنبه اعلام کرد که «در آینده نزدیک اوراق قرضه دولتی را از معامله گران اصلی در بازار آزاد قرض خواهد کرد». این تصمیم در مورد “مشاهده و ارزیابی محتاطانه وضعیت فعلی بازار” به منظور “حفظ عملکرد باثبات بازار اوراق قرضه” اتخاذ شد.
این بیانیه در حالی منتشر شد که بازده اوراق قرضه دولتی 10 ساله خشکی چین با دو واحد کاهش به 2.18 درصد رسید که پایین‌ترین رقم از زمان شروع ردیابی داده‌ها توسط بلومبرگ در سال 2002 است. کارشناسان می گویند بیانیه PBoC نشان می دهد که در حال حرکت برای کاهش رشد بازار با فروش اوراق قرضه برای کاهش تقاضا است.
ژانگ مینگ، کارشناس ارشد و معاون مدیر مؤسسه مالی و بانکداری زیر نظر آکادمی علوم اجتماعی چین، گفت: «PBoC در آینده به یک معامله گر منظم و فعال در بازار ثانویه اوراق قرضه دولتی تبدیل خواهد شد.» وی افزود: «دولت چین در مسیر افزایش چشمگیر فروش اوراق قرضه خود در سال‌های آینده است.»
به گزارش فولاد ایران، بازده اوراق قرضه دولتی 10 و 30 ساله چین پس از این بیانیه به ترتیب به 2.2 و 2.4 درصد افزایش یافت.


منبع: فایننشال تایمز

مدیریت سایت
ارسال دیدگاه