فعالیت کسب و کارهای آمریکایی در چین در سایه پیروزی ترامپ
پایگاه خبری فولاد ایران- درست زمانی که رای گیری ها برای انتخاب دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا که پلتفرم تعرفه های بالاتر برای چین را در نظر دارد، انجام می شد، کسب و کارهای آمریکایی هزاران مایل دورتر در بزرگترین نمایشگاه تجاری شانگهای، معاملاتی را انجام دادند.
Dynamite، یک تجارت خانوادگی غذای حیوانات خانگی با 12 فروشگاه در آیداهو، یک میلیون دلار سفارش از شرکت چینی Pawberry امضا کرد. این بخشی از یک جریان معاملات کشاورزی بین دو کشور در این هفته بود که تا کنون بالغ بر 711 میلیون دلار بوده است.
به گزارش فولاد ایران، برای کسبوکارهای بزرگ و کوچک، با سرازیر شدن نتایج انتخابات از جورجیا به پنسیلوانیا، به زودی مشخص شد که روابط گستردهتر بین آمریکا و چین وارد دوره جدیدی از عدم قطعیت شده است. ترامپ پس از اولین دوره ای که در آن جنگ تجاری را آغاز کرد که هنوز هم ادامه دارد، بر روی پلتفرم تعرفه های بالاتر – 60 درصد بر کالاهای چینی – تأکید دارد.
آلن گابور، رئیس اتاق بازرگانی آمریکا در شانگهای گفت: «تنشهای آمریکا و چین بر روان سرمایهگذاری تأثیر میگذارد، در این مورد تردیدی وجود ندارد». اقتصاد توصیهشده ایالات متحده و «تجارت ترامپ» برنامهریزی بلندمدت را در چین اکنون با چشمانداز شگفتیهای بیشتر مواجه است.
کنت دی کدل، رئیس سابق کنترل ریسک در چین و رئیس مشاوران Blue Ocean Advisors می گوید: «بزرگترین نگرانی برای همه غیرقابل پیش بینی بودن ترامپ و آنچه از دهان ترامپ بیرون می آید، است.» او گفت: “این بزرگترین خطر برای تجارت ناشناخته است.”
منبع: فایننشال تایمز