سرمایه گذاری خودروهای الکتریکی چینی در اروپا

سرمایه گذاری خودروهای الکتریکی چینی در اروپا

پایگاه خبری فولاد ایران- هفیی، مردی که راهبرد استراتژی خودروهای الکتریکی چین را رهبری کرد، روز چهارشنبه گفت که سرمایه‌گذاری چین در صنعت خودروهای الکتریکی اروپا می‌تواند راهی به جلو برای هر دو طرف در میان تنش‌های تجاری باشد.
وان گانگ، رئیس انجمن علم و فناوری چین، گفت: «من معتقدم که دولت‌های چین و اتحادیه اروپا اکنون در حال بررسی این هستند که چگونه از طریق مذاکرات، سرمایه‌گذاری را با تجارت کالا ترکیب کنند.
وزارت امور خارجه چین گفت چین و اتحادیه اروپا مهمترین شرکای تجاری و سرمایه گذاری یکدیگر هستند و چین امیدوار است اتحادیه اروپا بازارهای تجاری و سرمایه گذاری خود را باز نگه دارد.
سخنگوی وزارت بازرگانی اوایل روز گذشته به خبرنگاران گفت که گروه های کاری چین و اروپا همچنان در حال رایزنی نزدیک هستند.
به گزارش فولاد ایران، وزارت بازرگانی در آخر هفته گفته بود که در حال آغاز رایزنی با اتحادیه اروپا بر سر تحقیقات این اتحادیه در مورد نقش یارانه ها در خودروهای برقی چین است. اتحادیه اروپا در اوایل ماه جاری اعلام کرد که تعرفه های واردات این خودروها را افزایش خواهد داد.
وان گفت: «اگرچه ما تعداد زیادی خودروهای الکتریکی صادر نمی کنیم، شاید شرکت های چینی بتوانند در اروپا سرمایه گذاری کنند.» وان در حدود سال 2007 وزیر علوم و فناوری چین شد و به دلیل پیشروی اولیه این کشور برای تولید خودروهای الکتریکی شناخته شده است.
طبق داده‌های انجمن ترابری محلی، امسال خودروهای جدید انرژی – دسته‌ای که شامل خودروهای باطری و هیبریدی می‌شود – به بیش از یک سوم خودروهای سواری جدید فروخته شده در چین رسیده‌اند.
با این حال، وان گفت که سازندگان خودروهای برقی هنوز باید برای کاهش اضطراب رانندگان – مانند اینکه وسایل نقلیه بتوانند بدانند چه زمانی و کجا باید به طور خودکار شارژ شوند – و ایمنی در جاده ها از طریق فناوری کمک راننده، بیشتر تلاش کنند.
وی با بیان اینکه توسعه خودروهای برقی یک “روند برگشت ناپذیر” برای جهان است، خاطرنشان کرد: “ما باید کاملا مصمم باشیم که علیرغم فراز و نشیب ها به کار خود ادامه دهیم.”


منبع: CNBC

مدیریت سایت
ارسال دیدگاه