تثبیت نفت و گاز ایالات متحده، امتیاز بزرگ سهام خصوصی

تثبیت نفت و گاز ایالات متحده، امتیاز بزرگ سهام خصوصی

پایگاه خبری فولاد ایران- بر اساس مقاله اخیر رویترز، شرکت‌های بزرگ نفتی با یک دوره چالش برانگیز در تلاش برای یافتن خریدارانی برای طرح‌های واگذاری دارایی‌های خود مواجه بودند. به گفته نویسندگان رویترز، آنچه وضعیت را تشدید کرد، این واقعیت بود که سهام خصوصی دیگر به نفت و گاز علاقه ای نداشت.
در همان مقاله رویترز که ادعا می‌کرد شرکت‌های سهام خصوصی دیگر علاقه‌ای به نفت و گاز ندارند، نویسندگان اشاره کردند که شرکت‌های بزرگ نفتی به دنبال تخلیه برخی از دارایی‌ها – از جمله در پرمین – برای ساده‌سازی سودآورترین عملیات خود هستند. آنها به خریدارانی برای این دارایی ها نیاز خواهند داشت، و چه خریدارانی بهتر از شرکت های سهام خصوصی.
اما با وجود گزارش های متعدد در مورد مازاد عرضه، تعادل بین عرضه و تقاضا برای نفت همچنان متزلزل است. به عبارت دیگر، نفت همچنان تقاضای زیادی دارد، همینطور گاز طبیعی. موسسه انرژی در آخرین ویرایش سالانه بررسی آماری انرژی جهان، گزارش داد که مصرف جهانی نفت در سال گذشته برای اولین بار از مرز 100 میلیون بشکه در روز گذشته است. این رقم حدود 4 میلیون بشکه در روز از مصرف نفت فراتر رفت که نشان می دهد
ایالات متحده بزرگترین تولید کننده نفت خام و گاز طبیعی در جهان است. این امر آن را به تامین‌کننده مهمی برای بازار جهانی و فرصتی سودآور برای سرمایه‌گذاران، از جمله سرمایه‌گذاران از دنیای سهام خصوصی تبدیل می‌کند. از آنجایی که دنیای تجارت در میان افزایش فشار نظارتی شروع به کنار گذاشتن بی سر و صدا برنامه های مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای خود می کند، حتی ممکن است علاقه سهام خصوصی به نفت و گاز افزایش یابد.
به گزارش فولاد ایران، چندین سال پیش، سهام خصوصی وارد عمل شد تا خلاء بانک هایی را که شروع به تعلیق روابط تجاری خود با صنعت نفت و گاز کرده بودند، پر کند. این بانک ها الان باید خود را سرزنش کنند، در حالی که سهام خصوصی با سرمایه گذاری های خود سودهای چند صد میلیونی به دست می آورد.


منبع: Oilprice

مدیریت سایت
ارسال دیدگاه